Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-11, 21:13   #17
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Spør Drevon om råd vedrørende sunn sommersnacs!

Opprinnelig lagt inn av littleme, her.

Har du noen personlig erfaring med dette? Tror ikke røykeabstinenser og heroinabstinenser kan sammenlignes gitt.

Faktisk er de sammenlignbare, leste dette for noen år siden. Sluttet og røyke etter 16 år med 20 om dagen - og hadde så abstinenser at jeg kunne drept! Hadde ikke jeg vært så motivert og så oppmerksom på at jeg ville bli fysisk syk hadde jeg aldri klart det... jeg ble så aggressiv, spydde, svettet og frøs, hodepine utav helv.., skjelvinger, fikk ikke sove, tunga klistra seg i gangen og ble galltørst (og jeg kan fortsette...) Ringte røyketelefonen etter 3 uker og lurte på hvor leneg jeg skulle ha det slik og han lo forsiktig og sa "du har visst fått ALLE abstinensene på en gang.."... bra han lo forsiktig, jeg synes ikke det var morsomt DEN gangen ihvertfall Jeg har full forståelse for de som ikke klarer og slutte, det skjer så mye kjemisk i hjernen man ikke har kontroll på - noe a la sukkerabstinenser når man går cold turkey over på lavkarbo... men DET var småtteri sammenlignet med røykeslutt

Ta med at jeg sosial-røyker igjen i dag - HELT uten grunn... jobber med og finne igjen motivasjonen og en god grunn for å slutte med 3-5 om dagen (ingen formanende pekefingre, jeg peker på meg selv hver dag...)

Da jeg sluttet med morfinpreparater (smertestillende) etter at prolapset fra helvete i 2007 var operert vekk, hadde jeg faktisk samme abstinenser - men klarte meg da også - det var 3 "festlige" uker gitt...tenk maur under huden, all lyd høres ut som negler på tavle osv... jeg VISSTE jeg måtte slutte pga jobben min, men spør mine nærmeste om de stiller opp neste gang jeg har behov for hjelp i samme situasjon... NOT!

Om ikke annet har erfaringene gitt meg mye medlidenhet og forståelse for de som blir pilleavhengige...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat