Sv: Går symptomene aldri over?
Opprinnelig lagt inn av fleur78, her.
Ja har tenkt litt på Fedon kosthold. Hvor mange gram karbo ligger det på sånn ca? Eller teller man kanskje ikke karbo der?
Fedon er mer lav GI på de karbohydratene man spiser. Mye likt generell lavkarbo, du finner bla eget fedonbrød i butikkene. Ellers kan man spise mer av fullkornsris/pasta, bønner, linser osv enn på et generelt lavkarbokosthold.
Men nå er det slik at det er heller ikke her anbefalt med høyt sukkerinntak såpass jevnlig som en gang i uka, de aller fleste kan oppleve og bli uggen/dårlig når kostholdet til vanlig er stabilt og moderat og man skeier veldig ut en dag. Tenk feks alkohol, drikker man skikkelig hver lørdag blir gjerne de to første dagene litt ugne 
Skal du ikke ned i vekt - ville jeg kanskje spise mer Fedon med tilhørende fettinntak, og selv om livet av og til blir bedre med gode kaker og godteri, så kan man jo kanskje begrense det i større grad både på mengde og hvor ofte man spiser slik?
Sitat:
Det var dette jeg fryktet! Så da starter jeg altså på nytt igjen hver uke og opplever startsymptomene hver gang? Ikke rart symptomene ikke forsvinner da. (selvom jeg strengt tatt bare har gått på lavkarbo 1,5 uke etter at vi var på ferie)
Det stemmer. Nå vet ikke jeg hvor mye du vet om hvordan lavkarbo virker, det hadde kanskje vært en ide og sette seg inn i hvordan lavt karboinntak gir lavere insulinutskillelse og dermed setter i gang forbrenning av kroppsfett. Høykarbo trigger blodsukker og insulinutskillelse og det er så godt som umulig og forbrenne kroppsfett hvis du har spist høykarbo - siden tilstedeværelse av insulin gjør at fett ikke kan komme ut fra fettcellene.
Ta med at det finnes et UTTALL av kakeoppskrifter uten sukker der ute, i tillegg til masse annet lavkarbo-snadder som du kanskje heller kunne forsøkt og spist istedet for høykarbo noen lørdager. Tja, de smaker ikke like godt vil du kanskje si, men har man spist lavkarbo uten å skeie ut noen uker, vil de høykarbokakene du elsker i dag smake ekstremt søtt og klissete etterhvert 
Test ut Helles nøttemarengs med gul krem (ligner på suksessterte) og prøv selv 
Er det vektnedgang du er ute etter - anbefaler jeg personlig og sette deg et vektmål og la være og skeie ut på lørdager til du når målet. Når målet er nådd, kan du heller innføre slike dager slik at det er lettere for deg og fungere på det kostholdet du har valgt 
|