Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-11, 12:19   #8
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til hvordan å komme meg i ketose?

Hvis du fremdeles har fin og jevn nedgang, synes ikke jeg du skal gjøre særlig endringer om du er komfortabel med kostholdet.

Jeg ville nok kuttet atkinsbarene en ukes tid for å se hva som da skjer, de inneholder maltitol som KAN gi reaksjon i blodsukkeret og dermed insulinutskillelse, men dette er så individuelt at du må nesten ta en test selv.

Brødmaten KAN være med og bidra til lavere fart i vektreduksjon, men prøv ut en ting av gangen. Test ut ingen atkinsbarer en uke og se hva som skjer. Deretter kan du jo redusere brødinntaket til feks en gang om dagen og erstatte med annen god lavkarbomat.

Tar du vitamin/mineraltilskudd?

Du skal ned ganske mye, og jeg lurer på om dette blir for lite mat for kroppen din over tid, at den venner seg til så lite mat og dermed setter ned forbrenningen. Jeg har selv gått på spisdegslank (jeg ser at du spiser mye likt spisdegslank-menyene) og menyene deres ligger på 12-1300 kalorier pr dag - noe som var helt fint for MIN kropp, men som kan oppleves som for lite for en annen kropp...

Kjenner du at du er klar for en ordentlig gjennomgang av kostholdet ditt, bruk feks diett.no og legg inn det du spiser over et par-tre dager og se hvordan du ligger an energimessig, og ikke minst fordelingen av karbo - proteiner - fett. Kan hende du får en aha-opplevelse der (nb - du må ikke veie/måle HVER dag over lang tid, ta det som et tredagersprosjekt eller noe bare for å ha litt oversikt over at du spiser nok av de rette næringsstoffene )

Som trøst har jeg ikke gått ned særlig på lavkarbo etter spisdegslank, men har funnet andre grunner til å fortsette på dette kostholdet - du har ihvertfall nedgang! Gled deg over den, og se heller om du kan mentalt venne deg på at du skal kose deg med slik deilig mat i laaaang tid framover

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat