Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-11, 11:21   #11
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg begynte i dag, gjør jeg det riktig?

Det handler om vane 99% av de her inne slet med og endre tankegang og smaksvaner i forbindelse med økt fettinntak

Du må da ihvertfall huske på at spiser du så lite karbohydrater som du gjør MÅ du øke på med fettinntaket! Blir det vanskelig - finn deg en mellom-retning som feks Fedon Lindberg først - der kan du lære mye om og finne mat med godt fett i i starten. Makrell, laks, ørret, avocado, entrecote, nakkekotelett, grillet kylling MED skinnet, nøtter osv.
Liker du ikke majones, ha smør på det kokte egget ditt.

Liker du til vanlig potetsalater og italiensk salat og slikt? Italiensk salat kan du spise - etterhvert kan du lage den selv også (smaker bedre). Potetsalat kan du lage selv også - bare erstatt potet med kokte blomkålbiter. Begge disse har majones som base, men den er blandet med feks creme fraiche, og med masse urter i så blir det ikke som å spise ren majones Du kan forsøke med en fløteskvett i kaffen - og/eller cocosa som du allerede er anbefalt også

Dette handler om vane - og vaner er vonde og vende, men har man kunnskapen og viljen og ønske om endring, vil det gå seg til over tid. Vedder på at om 6 mnd så har du et helt annet forhold til majones og rømme enn du har idag

Les boka om og om igjen til du skjønner prinsippet - det sitter litt langt inne for de fleste i starten Du er ihvertfall godt i gang!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat