Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-11, 13:43   #6
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: forhøyet prolaktin, hva kan det bety?

Opprinnelig lagt inn av mio87, her.

Heisann!!
Jeg har fått testet en haug med greier,blant annet ligger jern på 9 (ref 9- noe) mens hb og ferritin er bra,samt b12.

Alle stoffskifteprøvene er bra, mens morgenkortisol var noe over grensa,og kveldskortisol var under grensa.

Makes no sense to me..:/

Jern på 9 som er nederste grense er lavt, og du bør spørre om du bør ta jerntilskudd, selv om ferritin/hb ser bra ut.

Kortisolnivået er høyt om morgenen og lavere om kvelden. Er det ubalanse her (som det er hos deg), kan det ha sammenheng med binyrebarken. http://no.wikipedia.org/wiki/Kortisol. Det finnes et lite sett med prøver som bør tas i sammenheng med kortisolprøver, det regner jeg med legen din vet om.

(Er under utredning selv for tida og har lest meg opp litt for mye kanskje - hehe - om slike ting )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat