Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-11, 13:23   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny med Lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nedivekt2011, her.

Hei!
Jeg prøver å begynne på lavkarbo, men jeg vet ikke helt om jeg gjør riktig, er det noen som kan hjelpe meg ? Jeg har ihverfall kuttet ut brødprodukter,ris og poteter. Dette er kanskje hva jeg spiser på en dag

Frokost: 3 lavkarbobriks med kremost eller cottage cheese og kyllingskinke.
Lunsj: 2 bløtkokte egg med smør, tomater og agurk
Middag: Biff med hjemmelaget fløtesaus med sopp, brokkoli

Også er jeg veldig glad i frukt, jeg prøver å kutte det ned med en om dagen,men kanskje jeg burde kutte det helt ut når jeg vil ned i vekt?også en ting til er det veldig dumt hvis man spiser mørk sjokolade en gang i uka, eller hvis man lager en lavkarbo kake ? Jeg håper noen av dere vil gi meg noen forslag til hva jeg burde spise mer og mindre av, for tror det er noe jeg gjør feil. og det er bare karbohydratene man skal telle ?

På forhånd takk

Gracella gir deg linken til kunnskap om lavkarbo Når det gjelder frukt, kan du velge de med mindre karbohydrater enn andre. En klementin har ca 4 g kh pr stk, piel de sapo melon har ca 4-5 g kh pr 100 gram, jordbær har litt over 6, bringebær har minst. Ellers har du også bjørnebær som er min favoritt. Pisk litt krem og bland i bær for kos

Frokosten din har veldig lite fett, cottage cheese og skinke er svært magert, så ha litt majones på toppen eller litt ordentlig smør under for å få litt bedre lavkarbobalanse

Det tar noen uker for kroppen og komme i gang ordentlig med fettforbrenning, så vær tålmodig! Er du søtsugen spiser du sannsynligvis for lite fett...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat