Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-11, 12:18   #12
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan vil mere fett påvirke Fedons mat?

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Dette var interessant. Har du noe mer informasjon om dette noen plass? Kan man erstatte mer av proteinet med fett for å slippe lavkalori f.eks?

BitTorres klarer fint og svare for seg selv , men jeg kan bare kommentere at jeg er nok en av disse... går bare ned på spisdegslank-mat som har rett fordeling av næringsstoffer (5-20-75), men bare rundt 1200 kalorier. Har spist lavkarbo i snart to år og har kun nedgang i vekt når jeg struper og har kontroll via ferdigmat. Husk også at infeksjoner/betennelser i kroppen kan gi økt blodsukker, flere med dia som har målt blodsukker under feks influensa mm som viser at da må de øke på med insulininntaket for å stabilisere. Kroppen er en særs komplisert og egenrådig sak som plent nekter og fungere helt likt hos alle

Det aller viktigste helsemessig når det gjelder proteininntak er og ikke spise for lite da det er essensielle aminosyrer som kroppen kun kan få fra inntak av proteinrik mat Anbefalingene når det gjelder proteininntak går fra 0.5-1 g pr kilo kroppsvekt (myndighetene), til 1-1.5 g pr kilo kroppsvekt (bla VOF) - og opptil 2 kanskje 2.5 g pr kilo kroppsvekt for de som trener tungt og mye. Klarer ikke finne selv dokumentasjon på om det ene er bedre enn det andre noe sted

Spiser man altfor mye er det fare for som BitTorres sier at for særs insulinresistente vil det gi nok blodsukkerøkning til å redusere vektnedgang.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat