Sv: "Psykologi time"
Modezty har gode råd, jeg har et par spørsmål du kan begynne med og stille deg selv:
- Hva er det som gjør at du tror andre tenker sitt om deg når de ser deg? Tror du ikke andre har nok med seg selv - og lure på hva andre tenker når de ser på DEM? Uansett OM andre tenker sitt når de ser deg - hva har det i praksis med deg og gjøre?
- hva er det som utløser spising uten at du er sulten? Altså, hva gjør at du MÅ spise feil mat?
Helt ærlig - og med egen erfaring fra noen år tilbake - så høres det ut som om du sliter med en ordentlig depresjon. Dette er det svært vanskelig og gjøre noe med selv, fordi du sitter fast i tankemønstre du ikke ser noe alternativ til. Du ser negativt i alt og alle - faktum er at den eneste som kan endre denne situasjonen og tankemønstrene er du!
Få en henvisning til psykolog, i mellomtiden (det kan ta litt tid), kan du begynne og dokumentere dine tankemønstre, og spesielt hva som skjer inni hodet ditt før/etter du spiser når du ikke trenger og spise. Hvis du har det slik jeg hadde det - er du ganske hard mot deg selv hver gang det skjer - og kanskje tenker du at "jeg er så stor uansett at det har ingenting å si.."... dette er et mønster som får deg ingensteds hen - annet enn dypere inn i en depresjon som lammer deg og det fantastiske livet du er ment til å leve 
Jeg kan anbefale en bok som jeg synes du skal ta deg råd til - også synes jeg du skal vurdere sterkt og lese den grundig. Den kan kanskje være gjenkjennende i mange ting, samtidig har den mange tips som du kan bruke i ditt eget liv for å snu den negative trenden du er inne i 
Gåturene som Modezty anbefaler er gull verd om man er deprimert, hjernen klarer nemlig ikke være i deprimert tilstand i den perioden du er fysisk aktiv. Gå så raskt at pulsen øker - og du kanskje svetter litt. Konsentrer deg om stegene dine, bruk armene aktivt, ha på musikk som har litt tempo og kjør på! Dette vil gi deg en liten pause i hverdagen fra de negative tankene dine - og vil etterhvert kanskje hjelpe litt til på hvordan du faktisk har det 
Du er ikke alene om å ha det slik - selv om det er mange år siden for min del nå - sitter minnene godt fast. Jeg var heldig og kom til en terapeut som ga meg ansvaret for mitt liv - han bare backet meg opp og ga meg trua på at mine avgjørelser var riktige - for MEG! Det er fint mulig og komme utav en slik situasjon - det krever ekstremt mye arbeid, spesielt tankemessig. Det krever at man bevisst lever - tenker - og er tilstede i hverdagen. Det krever at man ser at man kan velge det positive framfor det negative. Det synes kanskje umulig i dag - men les boka jeg anbefaler, og kjenn litt på hva den trigger i deg 
Boka heter "Vekst og endring" av John Berglund. Du kan bestille den her.
Hvis du lurer - vekta di er ikke problemet, den er bare et symptom på noe annet som ligger bak. Finner du hva dette bakenforliggende er, er du godt på vei til et bedre liv - du FORTJENER og ha et godt liv og være fornøyd med deg selv og alt rundt deg 

|