Sv: Hvorfor sprekker jeg når jeg bare blir deppa?
Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.
Min løsning ble å finne lovlige ting å sprekke på. Kaffe med meeeengder av fløte, krem med bringebær o.l. Disse tingene hadde jeg da alltid i hus. Kanskje det kan hjelpe deg og?
HELT enig! Har du lovlige alternativer i huset, har du planlagt på forhånd og det er lettere og følge planen!
Det er MASSE godt i lavkarbofamilien man kan kose seg med Du sprekker kanskje fordi "jeg går ikke ned allikevel så det er ingen vits og holde seg strengt til lavkarbo"? Dette er typisk saboteringslinje - og den beste måten og vinne over denne tankegangen er å ha planlagt på forhånd hva som skal være i hus og hva du kan sprekke på. Ta en dag du IKKE har lyst til å sprekke og sett deg ned og se på hva du sprekker på. Finn så lavkarboalternativer og evt lag ferdig til den dagen du sprekker. Lag lavkarbois feks, eller ha lavkarbovaffeloppskrift lett tilgjengelig. Ha frosne bær i frysereren sånn at du enkelt kan tine i mikro og blande i litt sukrin eller natreen flytende til syltetøy på dine lavkarbovafler.
Når man blir deppa kjører hjernen litt annen kjemi enn ellers - forsøk en rask gåtur når du kjenner ting skjærer seg litt - lov deg selv at om du går raskt i 20 minutt (eller evt andre aktiviteter) og FREMDELES har lyst på noe annet, så kan du lage deg lavkarboalternativer og spise. Det er ikke sikkert du har så lyst etterpå 
For meg handler det om å være "bevisstløs" i øyeblikket, siden jeg de gangene jeg spiser "feil" liksom "våkner" opp etterpå og tenker "what the f...." En gåtur er fin jording, det samme er andre jordingsøvelser som å legge seg flat på gulvet og si høyt eller inni deg hvor du er (på gulvet hjemme), hva klokka er, hvilken dato det er, beskriv omgivelsene, beskriv hver del av kroppen som berører gulvet (rumpa, ryggen, albuene, bakhodet) osv. Dette tar bare noen få minutter og kan få deg utav bevisstløsøyeblikket 
Jeg gjorde det ofte før - og ser jeg må bli flinkere til å gjøre det IGJEN siden man driver litt vekk i negative tanker (deppa) om man ikke er tilstede her og nå 

|