Sv: Spise når man er sulten eller hver 3 time.....
Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.
Spiser man store måltider blir man ikke like fort sulten som hvis man småspiser. Du velger selv hvor mye/lite og dermed hvor sjelden/ofte du vil spise. Jeg venter alltid minst tre timer uansett om jeg har spist lite. Når jeg spiser vanlig mye, altså tre måltider dgl, merker jeg sulten etter 3-4 timer og da lager jeg meg derpå mat. Så jeg tenker både-og. Jeg ser på klokka når jeg er sulten for å se om det er på tide.
Husk at du har filosofien LCMF - som jeg antar er medium fett? Det kan hende du vil oppleve mer sultfølelse enn noen på lchf som ketolyse er.
JEG opplever slett ikke mer sult om jeg spiser mindre måltider, jeg er generelt ikke sulten uansett om jeg spiser store måltider eller småspiser (på LCHF)... - slik at det kan være greit og ikke komme med slike generelle påstander som
Sitat:
Spiser man store måltider blir man ikke like fort sulten som hvis man småspiser.
Har du selv denne erfaringen, så skriv det istedet sånn at det ikke blir misforstått til å være en generell sannhet. Mange newbies som allerede har overload av info, så greit og være presis.
|