Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-11, 13:23   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Frokost: Fedonbrød, smør, ost + H-melk!

Opprinnelig lagt inn av Cleopatrah, her.

Jeg er ganske ny på lavkarbo, bare ett par dager faktisk. Men jeg har prøvd å lagd omelett til frokost og egg og bacon og det byr meg i mot. Jeg lurer på om et lite glass melk, en brødskive fedonbrød med smør og ost vil ødelegge mye for vektnedgang? Hvis jeg har dette alternativet til frokost så føler jeg alt vil bli mye lettere.

Hva sier dere "erfarne"?

Dette avhenger jo da av hvilken mengde kh du ønsker og ligge på hver dag... Dette kan være fedon-retning, men da bør du lese deg godt opp på den retningen slik at du kan gjøre ting riktig - og ikke i ettertid si at "lavkarbo virker ikke" - uten at du er sikker på at du har gjort det riktig

Jeg ville kuttet melka og drukket vann istedet... det finnes også mange gode oppskrifter på lavkarbobrød som har enda mindre kh enn fedon-brødet. Men som det sies - alt dette avhenger av hvilken retning du ønsker og følge, hvor mye du skal ned i vekt, om du er reelt overvektig osv.

Lavkarbomat med lite kh er en tilvenningssak, du er bare på de første par dagene. Samtidig er utvalget uendelig mye større enn egg og bacon og omelett til frokost. Det handler om kunnskap

Les nybegynnertråden til arnakristin for info - og les deg gjennom oppskriftsforumet for matforslag. Det er delt opp i feks "frokost" slik at du kan se hvor mange alternativer som finnes.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat