Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.
Jeg håper også at Foksy, Appelsinpiken, Nysgjerrig nok, Elanessë, Labaline, Manne, etaeb, Edlih, TurboCat, Budeia, Lillevenn og alle andre som har vært innom på tråden på visitt eller mer permanent basis - HÅPER DET STÅR BRA TIL MED DERE ALLE OG AT DERE IKKE ER PERSONLIG RAMMET PÅ NOE VIS!!
Hei alle!
Jeg har det fint! Sitter fremdeles i Tyrkia, og har sittet klistret til TVen i flere dager. Mine foreldre var i en sidegate til regjeringskvartalet da det smalt, og en av mine nærmeste venninner var på Utøya. Heldigvis gikk det bra med alle - men herregud som jeg var stressa for venninna mi når det holdt på. Det var mamma som ringte og fortalte meg om eksplosjonen i Oslo, så visste jo at det gikk bra med dem. Heldigvis!
I morgen er min siste dag i Tyrkia. På søndag reiser jeg hjem. Har vært i kontakt med SIO og funnet ut at siden jeg ikke er førsteårsstudent, så har jeg ikke prioritet i hybelsøking. Så på tross av at jeg søkte hybel i MARS(!!) så får jeg neppe hybel før semesterstart, og hybel på privatmarkedet har jeg ikke råd til ( og siden jeg ikke vil bo med folk jeg ikke kjenner og som garantert kommer til å stjele maten min - spesielt når det stadig vekk er egg, bacon og annen nammemat i kjøleskapet, og som okkuperer badet i timesvis). Så da blir det fortsatt pendling fra hjembyen og inn til Oslo. F#3%!
Når det gjelder mat her i Tyrkia... Etter at kjæresten kom ned, så sklei jeg fullstendig ut (minus frokosten da. Egg og (selvimportert) bacon duger!), og det hjalp ikke lenger å se på karbohydrater som gugge i tarmene, som Prutti har tipset om før. Selv om jeg ikke klart å dy meg på restaurant lenger, så hadde jeg skikkelig dårlig samvittighet etterpå. Så da sa likegreit kjæresten min at jeg skulle ignorere lavkarbogreiene fullstendig den siste uka, og heller stå sterkere igjen når jeg kom tilbake til Norge.
Etter at han sa det, så har det gått lettere å ikke ha dårlig samvittighet (men velger fremdeles sukkerfri drikke, og spiser faktisk mindre feil mat nå enn før han sa det, selv om det fortsatt er for mye av det!), og jeg har blitt veldig motivert til å starte på ny frisk når jeg kommer hjem.
Har forøvrig kutta ut å se på vekta her nede også, tør ikke å sjekke siden jeg har spist for mye brød. Brødet man får som forrett er jo himmelsk. Egentlig ikke så mye brødet som dippen... Men dippen trenger liksom brød...
Når jeg kommer hjem, så skla jeg lage både hvitløksdippen (ala tzaziki) og ezme salatasi (den røde chili-tomat-dippen) man får.... og så skal jeg DEFINITIVT eksperimentere meg frem til en lavkarbovariant av lavash. Lavash er navnet på det brødet man får til forretten (det avlage, oppblåste brødet).
--
Herlighet.. Jeg har kanskje ikke så mange innlegg her, men når jeg først skriver et innlegg, så har jeg mye på hjertet... 

|