Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-11, 15:02   #7
MAR
Medlem

MAR sin avatar

Medlem siden: May 2010
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Hvor alvorlig skal jeg ta disse sukkererstatningene????

En kurv med nektariner og plommer i løpet av de første dagene vil nok greit kunne føre til lite action i begynnelsen - inneholder massevis av karber, binder vann osv. Så om du trekker de 4-5 dagene fra de 12 du har holdt på, så er det bare 7-8 av dem hvor det "burde" skje noe som helst. Mange merker ikke noen vektnedgang den første uken, selv om vi hører mest om de som går ned i bøttevis. Ikke stress med dette, det kommer etter hvert!

Rugsprø med fiber er ikke noe for oss som skal følge ketolysekuren, disse inneholder massevis av karber. Du kan ikke trekke mengden kostfiber fra mengden karber som er oppgitt på pakken, dette er det allerede tatt høyde for da næringsinnholdet ble trykket på pakken. Det betyr at om du spiser ett knekkebrød til frokost og ett til lunsj så har du allerede fått i deg over halvparten av dagens karbohydrater, uten å regne med eventuelt pålegg.

Hvis du absolutt MÅ spise kjøpingsknekkebrød er det fiberrik du skal gå for - men mye bedre er det å lage knekkebrød selv. Nannahs knekkebrød er superpopulære, og ikke uten grunn!

EDIT:
Når det gjelder søtstoffene, vil jeg anbefale å lese denne tråden grundig, der står det meste

Lykke til!

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat