Tråd: Min bmi 19,5!
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-11, 22:06   #25
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Min bmi 19,5!

Opprinnelig lagt inn av komatøs, her.

Dette er interessant! Men hvordan -og når vet man om man har funnet "sitt nivå" av karber innen lavkarbo? Føler man det på noen måte, og hvordan måles dette? Sikkert et teit spm, men lell

Det kan være greit og starte lavkarbolivet sitt ved og følge en retning. Mange begynner med ketolyse (15-20g kh pr dag) og de fleste trives godt med dette. Andre som opplever at de ikke har energi og generelt ikke føler seg på topp, øker på med karbohydratene til de når et nivå de føler seg vel på. Det er jo mange måter og gjøre dette på, atkins (såvidt jeg husker) anbefaler jo en økning i kh på 5g pr uke til man når et nivå der man fortsatte opprettholder sin vekt, men dette kan jo like gjerne gjøres der man føler seg vel og frisk og fin.

Lutz/Allen ( i Bedre uten brød) har sagt at rundt 72g kh pr dag er grensen for om man bør være bevisst på fettinntaket eller ikke. Denne grensen vil selvsagt ikke ligge på 72g for alle, man må i de fleste tilfeller prøve seg fram. Det finnes uttallige tråder om hvordan øke på med kh fra ketogent og et stykke opp uten og komme opp på fedon nivå, søk litt rundt og se hva du finner

Man MÅ ikke være i ketose for å gå ned på lavkarbo, bare så det også er nevnt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat