Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-11, 21:31   #10
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av David, her.

Det går fint an å kombinere lavfett og lavkarbo. Min første lavkarborunde var Fedon, for seks år siden, og det var rimelig lavfett. Det funker for mange, selv om jeg nå foretrekker LCHF, fordi jeg ikke blir så fort sulten.

Har du helsemessig dokumentert grunnlag for å si at det "går fint an å kombinere lavfett og lavkarbo"?

Temaet er diskutert i en annen tråd nylig - det og spise høyprotein lavfett lavkh over lengre tid er potensielt helseskadelig og ikke og anbefale.

Har lest bøkene til Fedon - og gått Fedon-kurs, kan ikke huske det var lavfett-fokus, derimot var det fokus på gode fettkilder som avokado, olivenolje, laks, makrell osv.

Nå spørs det også hva du mener med lavfett da.... det er naturlig at det er mindre fett hos Fedon sammenlignet med et ketogent kosthold siden kh-inntaket ofte er høyere hos Fedon.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat