Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-11, 21:37   #21
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.

Ja, ikke sant ser nå at det finnes utrolig mye god mat i lavkarbo-verdenen også.
Nå som jeg leser Eenfeldt, ser jeg at han fraråder "fake" godteri som Atkins-barer etc. Hva tror dere om det? For min egen del er jeg litt avhengig av å ha alternativer, blir altfor vanskelig å si helt farvel til sjokolade etc. I hvertfall nå i starten er disse barene gode å ha

Det første året ville jeg sagt at man må kunne bruke "fake" erstatninger hvis dette gjør det enklere og holde seg til kostholdet. Ettersom jeg har problemer med og gå ned på lavkarbo - og kjennskap til min egen kropp, vil jeg si:

Vurder og tenk gjennom og kutt all søtt fake eller ikke den første mnd. Dette vil være uvurderlig når det gjelder og ikke opprettholde søtsug senere, og for min del - er jeg konstant mett og det er dermed lettere og få i seg feks smoothies med kunstig søtt enn ordentlig mat og det er ikkje bra

Samtidig er det noen som har fått mye hjelp i starten ved og ha slike alternativer, så da kan løsningen være og bruke de med måte - men samtidig prøve og tenke gjennom at man en dag kanskje kan kutte de helt.

Dette tenker jeg gjelder spesielt de som skal ned en del i vekt. Kommer man dithen at vekten skal opprettholdes og målet er nådd, kan man velge og spise lavkarbo-søtt innimellom, men være veldig oppmerksom på hvordan kroppen reagerer på det - får man MER søtsug bør man kanskje vurdere og bare spise det i spesielle situasjoner og ikke hver helg feks.

Mine tanker om temaet - holder på å manne meg opp til å kutte alt søtt i et par uker i håp om å få i meg mer ordentlig mat

(Ta med at jeg har vært syk/utmattet lenge og orker egentlig ikke spise i det hele tatt... bedre mat gir kanskje LITT bedre form også )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat