Sv: Okey, hvorfor nekter kroppen min å gå ned i vekt?
Du har min fulle medfølelse - og jeg føler innimellom en irritasjon over de som bare spiser lavkarbo generelt og raser ned i vekt! Ikke misforstå - jeg unner alle slike gode resultat - men når man selv gjør alt "rett" og ikke går ned - så kan det fint gå utover nattesøvnen!!!
Ting som kan stanse vektnedgang er feks kronisk betennelse/infeksjon i kroppen og medisiner.
For min del er det også for mye kalorier, og jeg med mine nesten 20 + i overvekt (175 høy - ønsket målvekt 78 kg) må ned i skarve 12-1300 kalorier for å få ordentlig og jevn vektnedgang... jeg gikk ned på spisdegslankmat, som har 5-20-75 (ca) prosentfordeling og rundt 12-1300 kalorier pr dag. For tiden er jeg hjemme og sykmeldt (forhåpentligvis på bedringens vei ) og måltider blir litt avveksling i en kjedelig hverdag.
Har du brukt diett.no for å få en oversikt over hva du spiser og hvor mye evt hvor lite? Med 60+ i overvekt har kroppen din et ganske stort energibehov bare for å få dekket basalfunksjonene så spiser du for lite kan det hende den har snurpet sammen åpningene i fettcellene til lysere tider er i vente 
Mens du forsker litt rundt, se om du kan få oversikt over ANDRE fordeler ved lavkarbo så du har noe og trøste deg med underveis - jeg har fått en normalfungerende chronsmage og kjenner det tvert jeg spiser feil mer enn EN gang i uka 
|