Sv: Trening og LCHF
Opprinnelig lagt inn av imsdal, her.
Jeg lurer på om det er noen som har innsikt i hvordan trening når man går på LCHF diett virker. Er det slik at man forbrenner fett i stedet for karbohydrater, og man derfor vil gå fortere ned i vekt? eller er det slik at trening under LCHF ikke egentlig har noen virkning på vekta men hjelper til å bygge muskler? eller noe annet... ?????
Spiser du ikke karbohydrater, er det ingen og forbrenne Trening vil da gi økt forbrenning av fett - siden det er det som er kroppens kilde til energi.
Noen får mer vektnedgang ved og trene, andre ikke - også har du de midt i mellom 
Det er mange tråder som omhandler temaet, søk opp trening! Det er viktig og spise nok proteiner, gjerne litt ekstra når man trener - fordi det er proteinene som er byggesteinene for kroppen. Fett er energikilden.
Man må gjerne prøve seg litt fram Jeg har opplevd vektstagnasjon ved trening, sannsynligvis fordi kroppen min samler mye vann etter trening - men som sagt så er dette individuelt.
Pål Jåbekk har flere gode innlegg her inne om LCHF og trening, han har en egen blogg om samme tema også. Han
|