Sv: Diagnosen ME og lavkarbodiett
Jeg er henvist til utredning for ME - men mener bestemt at siden jeg blir så mye bedre av antibiotika (klacid pt), er det ikke ME.
Ringte og snakket med Oslo universitetssykehus (dit jeg er henvist) og fikk snakke med en meget hyggelig dame. Hun beklaget den lagen ventetiden for å komme inn, og henviste meg i mellomtiden til en utredningsveileder som jeg kunne ta med til min egen lege, som dermed kunne utføre prøver og sette evt diagnosen SELV om bare den var grundig nok dokumentert ihht utredningsveilederen
Jeg mener 100% at jeg har en infeksjon, og sannsynligvis etter min mening er dette borreliose (kronisk). Borreliose er nevnt som nødvendig og utelukke før en evt ME-diagnose kan settes.
Bare som informasjon 
Hvis noen lurer på hva borreliose er (har stort sett akkurat samme symptomer), kan man lese mer om dette i denne infobrosjyren utviklet av tyske forskere/leger (er på norsk). Du trenger ikke huske at du har blitt bitt, de er knøttsmå og faller av av seg selv. Stor prosentandel får heller ikke utslett. Har du derimot fått andre "rare" utslett på kroppen, kan det være en ide og sjekke ut borreliose.
Dette er ikke ment som noe annet enn at jeg ønsker og dele informasjon om min situasjon - der JEG mener jeg har borreliose og legen mener jeg heller har ME...
Sender samtidig en til alle tøffe, oppgående damer (og menn) som har fått livet sitt kraftig redusert av slike sykdommer som ME, fibromyalgi, borreliose osv osv - dere fortjener bedre!!! Blir fortvilt at så mange som kunne jobbet, engasjert seg i familie og venner, opplevd overskudd og følt at de ikke har fysiske eller mentale begrensninger i hverdagen i mange tilfeller ikke blir tatt alvorlig nok til å få HJELP og bli så frisk man kan bli situasjonen tatt i betraktning!!!
|