Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-11, 19:31   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nitrist fra Olympiatoppen!

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Neinei. Jeg er enig i det. "Alltid blitt sagt". Flåsete av meg. Men lavkarbo passer faktisk ikke for alle. Det er noen som ikke går ned i vekt av det fx, det er noen som blir dårlig av det, det er noen som mister all energi og ikke får den tilbake. Osv. Ekstremtilfeller alle veier. Sånn er det med alt. Her inne er det samlet en god del mennesker som det funker for. Jeg har ingen kilder å vise til, så ikke spør. Alt er lagret i hodet mitt som små fragmenter etterhvert som jeg har lest det.

Jeg tror det er litt sånn at det er parallelle retninger innen matfilosofi. Flere ting kan funke - det finnes ikke EN sannhet. Ergo vil det som står i den artikkelen være riktig for dem som tror på det. Men det er ikke en kritikk mot lavkarbo. Og det er det jeg ofte leser her inne; er det noe(n) som ikke hyller lavkarbo, så er et en uuttalt kritikk mot dem som velger den måten å leve på.

Jeg er den første til å si at jeg ikke kan nok. Jeg vet altfor lite. Jeg lever heller ikke på streng lavkarbodiett der jeg teller antall karbohydrater jeg får i meg. Og hva andre velger å spise bryr meg sånn omtrent midt på ryggen.

Bare en kort kommentar, lavkarbo er ikke bare ketogent kosthold. Lavkarbo er et kosthold med opptil 150 g kh pr dag. Jeg er av den oppfatning at "lavkarbo er for alle" - men ikke ALLE lavkarbo-retninger passer for alle

Reduksjon av sukker- og stivelsesholdig mat er på generelt grunnlag helsefremmende etter min mening, HVOR mye man reduserer må man nesten finne ut selv - siden enhver kropp er forskjellig

Siden dette er et lavkarbo-forum, forbeholder jeg meg retten til å forsvare lavkarbokostholdet når noen kommer med kritikk. Dette siden jeg ofte ser at kritikken bunner i litt dårlig kunnskap om hva lavkarbo som fenomen faktisk innebærer. Er det noen som er medlem her inne - som er kritisk til lavkarbo er det bare stimulerende for de med mye kunnskap og erfaring, derimot mener jeg at er man IMOT at lavkarbo er helsefremmende og et alternativ for de fleste (jfr at man kan variere MYE i kh-inntak) - forstår jeg ikke helt hva de gjør her inne

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat