Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-11, 22:05   #11
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Det er et komplekst samspill av forskjellige signalstoffer i kroppen vår. Jeg kom på noe jeg leste om tryptofan, seratonin og melatonin for en stund siden - på svensk. Det står også noe om tryptofan her på forumet.
Bl.a. får kroppen hjelp av litt karbohydrater, helst stivelsesrik, for å klare å bruke tryptofan til å lage serotonin.

Dæsken, dette skal prøves !!!!
Men det har jo en klar sammenheng med det jeg har brukt mot søvnmangel og hoppende bein..... Jeg har spist to ss lettsyltetøy for å få sove om natten..... (Det begynte med at beina mine hoppet og jeg var svært urolig i hele kroppen før jeg fant på å spise 20 gram sjokolade jeg tilfeldigvis hadde liggende i nattbordskuffen...hoppende bein forsvant og jeg sovnet som en stein) Siden har jeg gått over til lettsyltetøy fordi sjokolade ikke er så sunt som bær..... Men kan en enkelt potet redde meg fra mine "depresjoner" er det jo bare helt fantastisk.... Dette skal prøves !!!

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat