Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Gjest
|
Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?Jeg skrev nettopp dette innlegget i journalen min, men tenkte jeg kunne legge det inn her også siden ikke alle får lest gjennom alles journaler.. |
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?Jeg har i hvert fall fått anbefalt magnesium for angst/depresjon på helsekosten. Vet lite om hva som hjelper meg, da jeg har gjort mange forandringer i kosthold og medisiner m.m. Tror du allerede har vært i journalen min, ellers har jeg skrevet mye om mine erfaringer der. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH
![]() |
![]() |
#3 |
Gjest
|
Sv: Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?Takk for at du svarte. |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?Om Det er bare psykisk? Tvilsomt når du har kramper. Magnesium kan nhjelpe mot det. Kunstig søtning kan kanskje også være en faktor, så om du klarer deg uten...Jeg leste nylig at pepsi max etc inneholder noe som påvirker serotonin og at man blir muligens deprimert av det. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#6 |
Gjest
|
Sv: Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?Spennende artikkel! |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?Det er rett og slett mangel på karbohydrater som gjør at en blir deprimert....I alle fall er det slik hos meg...... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose.
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?
Hos meg er det motsatt, mye mer ustabil når jeg spiser karber!
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Det er et komplekst samspill av forskjellige signalstoffer i kroppen vår. Jeg kom på noe jeg leste om tryptofan, seratonin og melatonin for en stund siden - på svensk. Det står også noe om tryptofan her på forumet. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
![]() |
![]() |
#10 |
Gjest
|
Sv: Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?Tusen takk for at dere ble med på denne tråden.. |
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Dæsken, dette skal prøves !!!! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose.
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Håper du kanskje gir tilbakemelding om hvordan det går, jeg synes det er spennende |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Sv: Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?Skrev dette i går, men i det jeg skulle poste mistet vi nettilgangen...den kom ikke tilbake før i dag. Hadde heldigvis kopiert det jeg skrev så her er det: Sist redigert av Bestemamma : 23-08-11 kl 14:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Sv: Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?Wow. Jeg spiste en pære her om dagen , noe jeg ikke har rørt på et år, og ble helt hyper og glad.Så jeg skal fortsette å spise en frukt eller gulrot om dagen, helt klart. Jeg tror også jeg blir litt mer nede av kjøtt, men kroppen elsker fisk. Det er jo også lettere å fordøye.Det er også mat våre kropper er vant til bakover i historien i dette landet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gjest
|
Sv: Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?Jeg vil bare si at jeg skal komme tilbake og få svart ordentlig etterpå, men klarer det nok ikke før ganske sent i kveld... |
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Sv: Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?Her er noe jeg hentet fra kommentarfeltet til den artikkelen som Zincite linket til... Den ene stjeler fra den andre, men sånn må det jo bli.... Sist redigert av Bestemamma : 23-08-11 kl 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Jeg har begynt med "et eple om dagen" - bedre det enn sjokolade, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Samme her. Jeg blir for tynn av streng ketolyse som ferdigslanket. Må tilføre litt ekstra sunne karbohydrater. Det er jo først ved fulle karbolagere i kroppen man risikerer å legge på seg.Mon tro hvor mange gram lageret vårt er på ca? Skal se om jeg finner svar selv. Ja, om kilden , dansukker) er rett: Glykogen er organismens glukoselager. Hos en voksen person er glykogendepotet i musklerne omkring 250 g og i leveren omkring 100g. Sist redigert av Yrla : 23-08-11 kl 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
De tre kiloene dere ser på tickeren min at jeg vil ned har jeg egentlig gått ned for lengst i og med at jeg har bygd muskler mens jeg slanket meg...Er ikke mange 50-åringer som er så muskuløse og spreke som meg Sist redigert av Bestemamma : 23-08-11 kl 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Sv: Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?Utrolig interessant tråd! Jeg ville bare dele min erfaring med imovane, som er vanlig og få når man ikke får sove. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#21 |
Seniormedlem
Nei, Imovane har jeg ikke prøvd, men vet at min mor fikk den i en periode for flere år siden...hun har nok alltid hatt noe av den samme problematikken som meg (utenom fedmen) så jeg vet hva jeg skal unngå..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gjest
|
Sv: Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?Jeg vil bare si takk for at dere har svart så personlig på denne tråden, for det har vært spennende å se både hvilke erfaringer folk har, og hvor stor innvirkning maten faktisk har på den psykiske biten ved hjelp av kjemiske prosesser. |
![]() |
![]() |
#23 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
![]() Sv: Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?
Hei hei! Ville bare fortelle at Imovane er det samme som zopiclon (et synonympreparat) Hilsen sykepleier . |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#24 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Depresjon og søtningsstoffer/magnesium?Og når det gjelder medisiner generelt, så må jeg si at jeg føler meg bedre jo mer jeg kutter ut... Oppdager bivirkninger som forsvinner uten at jeg var klar over hvor de kom fra... Så min tro på antidepressiva m.m.... kan dere jo gjette... (Og det skyldes ikke at jeg har fått ting jeg ikke trengte, de har bare ikke hatt særlig effekt, utover bivirkninger...) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH
![]() |
![]() |
#25 |
Seniormedlem
Huffda, har du link så jeg får sett det med egne øyne? |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Søtningsstoffer | henki8 | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 5 | 26-04-10 22:56 |
Søtningsstoffer | Carisma | Lavkarbo generelt | 6 | 06-07-09 10:20 |
Magnesium mot søvnløshet og depresjon | indi | Kosttilskudd | 1 | 01-04-08 22:37 |
Søtningsstoffer... | tinamh | Ketolysekuren | 18 | 07-05-07 17:19 |