Tråd: Kalorier
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-11, 18:55   #12
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Har aldri spist så mye noengang som jeg gjorde de to første uke på LCHF. Jeg la inn alt jeg spiste på diett.no og jeg lå gjevnt og trutt på over 3000 kcal pr dag.
Jeg var sulten like ofte som jeg før hadde vært på lavkalori og spiste deretter, dvs 4-6 ganger i døgnet. Jeg la meg på en fordeling på 75% fett, 20% protein og 5% KH. Jeg planla det ikke sånn, men det ble sånn naturlig av det jeg spiste
Allikevel gikk jeg ned 4 Kg den første uka.

Etter 1-2 uker dalte matlysten. Blodsukkeret mitt er nå helt stabilt og har vært det siden da. Jeg er aldri svimmel et par timer etter mat mer, jeg sjesser aldri på noe som helst, hverken salt eller søtt og jeg klarer å spise meg behagelig mett istedenfor å fråtse når det er noe jeg virkelig liker.
Vekta raser ikke av sånn som første uka (det var KH-bundet vann), men jeg har gått ned 6 Kg tilsammen på 8 uker og droppet fra buksestr 44 til 38 (faktisk selv om jeg fortsatt veier 15-20 Kg mer enn ønskelig).
Det viktigeste jeg har merket i sommer mens vekta egentlig har stått nesten stille er at fordelingen av fett og muskler har forandret seg veldig på tross av at jeg kke har trent i det hele tatt.

Høres helt perfekt ut! Godt eksempel på at man bør spise masse god mat i starten, som oftest stabilliserer det seg etterhvert.
Jeg har hatt samme erfaring som deg, selv om vekta ikke har gått mye ned, har klesstørrelsene endret seg - sikkert som du sier pga endring i fordeling av fett og muskler. Kjempebra at du har så gode erfaringer!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat