Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-11, 10:23   #42
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Blodprøver ala Sofie Hexeberg

Veldig interessant tråd igjen

Som en av de som ikke går ned i vekt på lavkarbo - kan jeg dele et par erfaringer: Jeg gikk KUN ned når jeg spiste Spisdegslankmat. Fordelingen av næringsstoffer er "perfekt" - nemlig 5-20-75 (jeg har faktisk REGNET på måltidene deres for å være sikker!), og rundt 1200 kalorier pr dag.

Det positive tror jeg for min del var at det var FEM måltider hver dag! Frokost var lavkabobrød med pålegg, lunsj, et lite mellommåltid, middag og dessert (HVER DAG!Snakk om å slippe panikken etter søtt, en liten kakebit, eller smaksatt kremdott med mandelskav osv hver dag hjalp enormt på motivasjonen). Jeg var kjempesulten de første tre dagene pga mindre mengder enn vanlig, men etter 4 dager var det faktisk vanskelig og få i seg maten...

Dreams, jeg synes også at det høres bra tynt ut det du skal ha i deg... er nå andelen fett i energiregnestykket mye lavere enn tidligere? Er det mulig for deg og spise 5-20-75 i kanskje tre måltider pr dag? Spiser du for lite fett er det jo ikke uvanlig og bli sulten, samtidig skal det ikke MYE fett til før kvoten er oppfylt og du vil føle deg mettere. Jeg liker ikke at Sofie anbefaler LETTrømme i en slik situasjon, da det for min del strider litt mot prinsippene jeg har lært når det gjelder lavkarbo

Når det gjelder negativ opplevelse vedr legebesøk - mener jeg du har to valg: Bestille ny time, og fortelle om den negative opplevelsen du hadde forrige gang - og så gå om du ikke får positiv tilbakemelding. Alternativt, ikke gå tilbake!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat