Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-11, 10:50   #12
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Næringsinnhold i Findus

Opprinnelig lagt inn av ketto, her.

Jeg har sendt mail og fått svar:

Når det gjelder nærings innholdet i Classic Burger så kan jeg forstå at du stusser.

Begge utregningene er riktige.
Dette fordi når man steker en burger så blir det ca 25 % svinn, dette er helt normalt ,og vil skje i alle typer kjøttprodukter man steker.
Svinnet er vann og noe fett som vil bli igjen i pannen eller renne bort under grilling.
Derfor så vil en stekt burger innholde mindre kalorier, mere proteiner og mindre med fett.

Det vi si at den faktisk er sunnere enn den ustekte burgeren
Håper dette var et tilfredsstillende svar.

Jøss, så bra svar da! Er det noen av oss som tenker på dette når vi lager burger selv mon tro?
Når jeg laget opp større porsjoner av skaldemans kjøttkaker pleide jeg og veie totaltvekta FØR og ETTER steking, men tok alltid utgangspunkt i samme næringsinnholdfordeling... good enough for me

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat