Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-11, 12:05   #18
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan man kombinere lavkarbo og lavkalori?

Enig, kalorier bør ikke komme først. Holder man derimot på og følger reglene for feks ketolyse i et par mnd og ikke går ned (gitt at man har reell overvekt, dvs BMI som sier overvekt da oftest), kan man begynne og se litt på om man spiser FOR LITE eller FOR MYE.

Man skal ikke være sulten på lavkarbo. Da jeg spiste SDS -måltider med rett fordeling av næringsstoffer men bare 12-1300 kalorier pr dag, var jeg sulten i tre dager, deretter var det vanskelig og få i seg all maten. Dette tar jeg som et tegn på at kroppen da fikk nok mat. Det var også 5 måltider om dagen. Ta med at det ser ut til at jeg MÅ så langt ned i kalorier for å få vektnedgang. Jeg spiste generell lavkarbo i ett år uten vektnedgang før jeg reduserte kaloriene i en periode og oppnådde vektnedgang, så dette var IKKE noe jeg gjorde tidlig i min lavkarbo-karriere

Er du av typen som småspiser og kjedespiser, kan flere små måltider være en løsning. Har du holdt på et par mnd uten og gå ned i vekt, kan det være en løsning og holde seg innenfor en kalori-grense OGSÅ for å unngå den ekstra småspisingen, da ikke alle finner "sin" naturlige sult/metthetsnivå ved og spise lavkarbo...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat