Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-11, 11:24   #16
Dollsine
Gjest

Sv: Starter nå! Bli med?

Opprinnelig lagt inn av ProverSeg, her.

Hei,

Jeg er helt ny til det her, men tenkte jeg skulle gjøre et forsøk. Det vil si, dette med ketose virker veldig skummelt - og en slik variant har jeg ikke tenkt å prøve meg på... Men har (krmt.. i bare to dager) kuttet ut brød, ris, pasta og sukker. Har også kuttet ut melk fordi jeg mistenker at det gjør meg ganske oppblåst. Folk tar meg stadig vekk for å være gravid....

Kanskje kommer jeg ikke helt ned i så få karbohydrater som det som er anbefalt på en lavkarbodiett, men jeg tenker at man må jo gå ned noe når man reduserer inntaket (til tross for at det ikke blir helt minimalt) ? Eller er det noe jeg ikke har forstått?

Først vil jeg til dere nystartere si velkommen og lykke til. Dere har allerede gjort et godt grep ved å kontakte hverandre i denne tråden. Fortsett å vær med i et fellesskap, det er til stor hjelp i både med- og i motgang. Dele gleder, utfordringer, tips osv.

Så til Proverseg og dere andre: ved å kutte brød, ris, pasta og sukker kommer du langt. Ved hjelp av disse enkle grepene er du på lavkarbokosthold Ta gjerne med poteter i samme slengen

De første ukene er en overgangsfase med dottete hode, søtsug, slapphet, hodepine, merkelige kroppsreaksjoner, krampe i leggene osv. Det er en del av den omstillingen kroppen setter igang, og helt naturlig. Alle anbefales å søke opp informasjon om det å være ny på dette kostholdet; det er mange gode tråder. Kunnskap er viktig også her!

Denne tråden er en god start

Lykke til!!

Sist redigert av Dollsine : 27-08-11 kl 13:53.
  Svar med sitat