Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-11, 22:32   #10
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Opprinnelig lagt inn av Sara_salamander, her.

betyr det at jeg med mine 73 kg skal ha 1550 kalorier daglig? Det er jo som GR det jo, og det er jo uten fettet? Da hører jo dette plutselig litt vanskelig ut syns jeg med så lite kalorier og så mye fett vi skal ha i oss!

Jeg er enige i de som sier at du ikke skal tenke kalorier på lavkarbo. Det du sier tror jeg beror litt på at en del nybegynnere leser ALT de kommer over på forumet, og blir forvirret! Ikke alt innhold på dette forumet vil gjelde for alle! Sjekk TS sin kostholdsretning og historie i tråder som bla omhandler kaloriinntak - ligner ikke dette din situasjon vil sannsynligvis mange av rådene heller ikke være relatert til din situasjon

En DEL har problemer med vektnedgang på lavkarbo, da snakker jeg om at man har holdt på i månedsvis uten vekttap selv om man har gjort alt. Flere av disse får seg aha-opplevelser når de sjekker kaloriinntaket, ikke bare at de spiser enormt MYE - men mange spiser også ALTFOR lite

Lavkarbo er ikke noe hokuspokus - følger man lavkarbo på 3 minutter ER det faktisk så enkelt som den lille pdf'en sier. Alternativt kan man følge en retning - og holde seg til de "reglene" som gjelder for retningen. Da er det viktig og ikke dra inn andre retninger eller råd for erfarne som har holdt på en stund når man er nybegynner, da blir man lett forvirret.

Til informasjon vil jeg også si at det er ikke noe problem og være mer enn mett nok på 1500 kalorier pr dag med fordelingen 5% kh - 20% protein og 75% fett... Dette gjelder for MEG. DU må finne ditt akseptable inntak, i første omgang forsøkt basert på "magefølelsen" bokstavelig talt.

Hvor mye mat pr måltid blir du mett av og holder deg mett i flere timer? Dette må du nesten finne utav selv - innenfor reglene for den retningen du har valgt og følge

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat