Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-11, 13:09   #8
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kommer i ketose innimellom, dumt?

Spiser man mat som kroppen er komfortabel med bør man slutte og bekymre seg for om man er i ketose eller ikke.

Mennesker går inn og ut av ketose flere ganger i uka på "vanlig" kosthold også, jeg tror ikke disse tenker så mye på det

Min sambo spiser middag kl 18 - og lunsj TIDLIGST kl 12.00 dagen etterpå. Jeg vedder på at han er i ketose lenge før lunsjtiden kommer. Han spiser "normalt" - er normalvektig - og ser ikke ut til å ha noe problemer med dette

Personlig tror jeg for mange henger seg for mye opp i ketose/ikke ketose. Bruk heller tiden til å finne ut om du spiser nok og variert mat til å holde energien og konsentrasjonen oppe.

Ta med at du kan godt være i ketose uten at det er målbart. Bruker kroppen din opp så mye av ketonene fettforbrenningen produserer at det ikke er målbart på stix - er du fremdeles i ketose, men du vil kanskje ikke legge merke til det.
Det at kroppen kan fungere så godt på ketoner/fettforbrenning er en utvikling som har pågått i mange mange år. Stol heller på at kroppen din sier fra når det er noe galt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat