Spiser man mat som kroppen er komfortabel med bør man slutte og bekymre seg for om man er i ketose eller ikke. Mennesker går inn og ut av ketose flere ganger i uka på "vanlig" kosthold også, jeg tror ikke disse tenker så mye på det Min sambo spiser middag kl 18 - og lunsj TIDLIGST kl 12.00 dagen etterpå. Jeg vedder på at han er i ketose lenge før lunsjtiden kommer. Han spiser "normalt" - er normalvektig - og ser ikke ut til å ha noe problemer med dette Personlig tror jeg for mange henger seg for mye opp i ketose/ikke ketose. Bruk heller tiden til å finne ut om du spiser nok og variert mat til å holde energien og konsentrasjonen oppe. Ta med at du kan godt være i ketose uten at det er målbart. Bruker kroppen din opp så mye av ketonene fettforbrenningen produserer at det ikke er målbart på stix - er du fremdeles i ketose, men du vil kanskje ikke legge merke til det. Det at kroppen kan fungere så godt på ketoner/fettforbrenning er en utvikling som har pågått i mange mange år. Stol heller på at kroppen din sier fra når det er noe galt