Sv: For mye mat?Nybegynner på lavkarbo
Hei, og først og fremst hjertelig velkommen hit
Angående tidsperspektiv er dette veldig vanskelig å si noe om, da det er veldig individuelt, men jeg vil råde deg til å ikke stresse med vekttapet. Bruk heller energien på å legge om kostholdet på en fornuftig måte som du føler du kan leve med gjerne resten av livet!
Stress er uansett negativt for vekttap, så ikkeno' vits i å drive med det
Angående menyen tror jeg du vet selv at en hel boks vaniljekesam og over en halv plate sjokolade ikke bør inngå i hverdagskostholdet (men det må du selvfølgelig bestemme selv, altså). Ellers er jeg nok enig med de over her at det ser ut som for lite fett.
Gode fettkilder finner du bl.a. i denne tråden.
MEN jeg tror du først og fremst kan ha glede av å lese denne fine nybegynnertråden, og legg spesielt merke til LCHF på 3 minutter som kan være en grei rettesnor i starten før du kommer ordentlig inn i det.
Det kan være lurt å velge en retning - altså ha et visst mål om ca antall karbohydrater for eksempel - i starten, og heller egendefinere etter hvert som du kjenner på kroppen hva som fungerer best for akkurat deg!
Og som det foreslås over her, så kan biblioteket være et fint sted å finne mer utdypende litteratur om én bestemt "filosofi" eller fler.
Håper noe av dette var til hjelp, og hvis ikke så er forumet flust av fantastisk informasjon og hyggelige/morsomme/rare diskusjoner, så jeg håper du vil trives.
Har du spørsmål, så bruk søkefunksjonen og se om det kommer opp noen brukbare tråder med svar på det du lurer på, og hvis ikke må du ikke nøle med å spørre alle de flotte individene her inne om hjelp.
Lykke til
|