Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-11, 09:02   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen som vet hvorfor ryggen blir stivere av trening?

Har samme erfaring, og mener den ble litt stivere i starten før det løsnet. Enig med Nellie i at forsiktig tøying før/etter trening kan avhjelpe!

Trener du ryggøvelser eller blir den stiv av generell trening selv om det ikke er rygg du trener? Jeg kunne ikke trene rygg på leeeenge i starten, jeg trente mye frivekter for å få med støttemuskulatur samtidig uten at det spesifikt var ryggøvelser. Ryggøvelser og mageøvelser ga meg låsninger i ryggen...
Rask gange hvor du bruker armene - tenk kappgang - gjør underverker for min rygg! Brukes feks under oppvarming, og jeg går også raskt på tredemølle med aktive armer ETTERPÅ. Ser teit ut - er utrolig godt da armbevegelsene strekker godt bak øverst i ryggen mellom skulderbladene

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat