Du har allerede fått et godt svar, men jeg er jo så pratesjuk at jeg føler jeg bør legge til litt mer Hva slags måltidserstatter spiser du? Og hva har du på knekkebrødet til kvelds? Spiser du feks very low calori måltidserstatter vil du være i ketose pga at du spiser så lite, ikke pga lite kh. Måltidserstattere er ofte fulle av karbo - slik at du bør være forsiktig med og spise lavkarbomat (som er full av fett) sammen med høykarboerstattere... I noen tilfeller vil så lavt inntak av næring gjøre at kroppen din nekter og slippe taket i noe som helst - SELV om du er reelt overvektig (ihvertfall min erfaring), og dermed vil selv et lite måltid med lavkarboknekkis og pålegg kunne legge seg på sidebeina... Merk at jeg sier i NOEN tilfeller, dette trenger ikke gjelde deg Hvor mye skal du ned i vekt/er du reelt overvektig? Drikker du nok vann? Kostholdsfilosofien din sier lavkarbo, men måltidserstattere med mye kh (som de fleste har) er ikke lavkarbo Dette er ingen fordømmelse av et valg om å bruke måltidserstattere, men det er viktig at du forstår hva du evt kan spise sammen med de for å lettere nå målet ditt Du har sikkert lest den allerede, men jeg anbefaler arnakristins nybegynnertråd som du finner link til under signaturen min