Tråd: Ny
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-11, 08:31   #6
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Kylling, svinekjøtt, egg, omelett etc. Og litt salat og stekte grønnsaker som tilbehør, i stedet for karbohydrater. Har ikke prøvd meg på lavkarbobrød enda, da jeg egentlig ikke savner brødet så langt. Men det går mye egg og kyllingfileter for tiden. Nakkekoteletter av svin, og entrecote på grunn av fettinholdet. Og av og til litt laks. Prøver også å bruke litt fløte i maten, for å få litt ekstra fett. Litt uvant måte å tenke på, men det går seg til litt etter hvert.

Ikke så mye fett der altså? Da er det jo ofte greit og spise et par frukt - men hele poenget med lavkarbo er jo at man skal inntak godt med fett som skal brukes til energi Gratulerer med godt vekttap forresten!
Vær forsiktig med og spise lite kh OG lite fett, det er en belastning for kroppen og bruke proteiner som hovedkilde til energi. Strengt tatt går den generelle grensen for når man bør redusere fettet på 72g kh pr dag, spiser du godt under det - bør fett være prosentmessig den største delen av næringsinntaket.
Er bare litt bekymret for helsa di over tid om du spiser så lite fett, så får du til å tenke at når du spiser magert som kyllingfilet, bør du øke på med litt fett til det måltidet er det til det bedre.

Du sier jo at så lenge du går ned i vekt og føler deg vel så er det ingen krise, men husk at man kan føle seg ganske vel på en veldig lavkaloripulverkur også - samtidig som man går ned i vekt, uten at det betyr at det er en optimal måte og spise på over TID

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat