Tråd: Ny
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-11, 09:24   #9
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Nei, jeg må nok se litt mer på fettinntaket også. Egg er jo bra, spiser stort sett tre om dagen. Og yoghurt innimellom, litt fett der også. Mye stekt mat og stekte grønnsaker tilfører også litt. Men hvordan kan jeg få i meg mer fett egentlig? Tykke fettrender tiltaler meg ikke så mye, og ost er heller ikke min greie. Så jeg er takknemlig for forslag til fettkilder som ikke baserer seg på disse to...

Litt majones eller meierismør/bremykt til kokt egg eller på skiva, steking i panna med smør/olje, rømme til laksen, guacamole (hjemmelaget) til feks taco eller annen stekt mat, hjemmelaget pesto til kylling/svinefilet, noen biter fetaost og oliven i salaten, nøtter spiser du jo allerede og de er jo fine fettkilder Fløteskvett i sausen... fett er så fint fordi det er så energirikt sammenlignet med kh og proteiner, så du trenger ikke spise så STORE mengder hver dag for å få et godt fettinntak. Siden du også spiser litt frukt og bønner/linser trenger du ikke stresse med store mengder, LITT til magert måltid avhjelper jo mye

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat