Sv: Aftenposten i dag (30.09): Vi feter oss tynne ...
JEG liker at dette er en "bevegelse" som har kommet fordi mange mennesker har satt seg inn i lavkarbo og prøvd det ut på egen kropp!
Mange kommenterer at dette er kjøttbransen sin skyld, snart får vel Tine også skylda hehe - og at vi som spiser lavkarbo er "lurt" av en "ny diett som skal gjøre underverker".
Selv om jeg har lest de fleste lavkarboretningsbøkene, har jeg også forsøkt og søke opp kilder til forskning på feks fett og lavkarbo. Espen Rostrup, Thomas Geisner, Pål Jåbekk og Vegard Lysne har gjort en særdeles god jobb ved og saklig informere uten å misjonere!
Jeg ser også at kommentarene blir bare dårligere og dårligere argumentert og kildehenvist, så her er seieren nær! Med seieren mener jeg generell aksept og forståelse for at et lavkarbokosthold er et svært sunt og godt alternativ til statens anbefalinger. Jeg vedder på at om 5 år har staten måtte justert sine anbefalinger til å innbefatte lavkarbo, Drevon jobber ikke lengre i vektklubb.no, og samme klubb vil ha masse faktainformasjon og være tilrettelagt for de som ønsker og spise lavkarbo 
Hilsen spåkvinnen!
|