Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-11, 16:10   #26
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo er uhøflig og usunt

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Tenker at Fedon har rett i sine uttalelser jeg.
Jeg synes også at lavkarbo har gått for langt.
Det er mange som lever på ekstreme lavkarbodietter og det kan neppe være sunt i lengden.
Vet det er mange her inne som lever på ekstrem lavkarbo og som har svært ensidig og fett kosthold nesten uten karbohydrater.
Vet at mange gjør dette pga de er desperate for å gå ned i vekt.
Vært der selv jeg så jeg vet at man prøver det meste for å gå ned i vekt når man finner en kur man tror virker.

Hm - kan du utdype litt mer med hva DU mener er en ekstrem lavkarbodiett?

Lavkarbo favner jo fra 0-150g kh pr dag - og forumet er jo fullt av informasjon om hvordan spise "riktig" avhengig av valgt retning.

Spiser man for lite kh OG for lite fett er dette usunt over tid - men det kan ikke kalles en lavkarbodiett. Skaldemans 50+ er vel den retningen med minst kh, men kan den kalles usunn? Ekstrem? Kanskje den er ekstrem for en Fedon-følger, mens andre synes skaldemans 50+ er perfekt for vondter i kroppen og vekttap...

På et lavkarboforum synes jeg vi skal favne alle - og hjelpe de som spiser "feil" på lavkarbo til å lære mer om hva lavkarbo faktisk innebærer, uavhengig av valgt retning

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat