Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-11, 15:43   #25
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Studie i raskt vekttap à la Thomas Geisner - noen andre?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg mener å ha hørt flere ganger (uten at jeg skal påstå at jeg følger det, akkurat) at det er en fordel å starte dagen med det mest fettrike måltidet, og avslutte dagen med det mest stivelsesrike. Hvorfor det skulle være sånn, det husker jeg ikke. Men jeg tar også alltid oljene mine til frokosten. Føler jeg kommer bedre i gang med dagen om jeg spiser et måltid med mye fett. Det kan gjerne være kokte egg med smør på.

Tror det hadde med at spiser man det stivelsesrike først, stiger blodsukkeret litt (som vi vet), inntar man deretter fett - opprettholdes det forhøyede blodsukkeret lengre enn om du spiser motsatt.

Det var en studie som ble diskutert her for en stund siden, som omfattet inntak av sukkervann, deretter oljer - og så testet de med kaffe innimellom og da ble blodsukkeret forhøyet ENDA lengre enn bare med fett. I think...

Uthevet tekst er FEIL - se korrigering i neste innlegg

Sist redigert av Nerthus : 06-10-11 kl 19:00.
Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat