Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-11, 16:06   #98
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Liker dere ikke å bli provosert til nye tanker og utenomboksen tenking...det er det eneste som bringer verden fremover, vet du!!!

Når jeg sier noen næringsemner er uunngåelige, så mener jeg nettopp det...vi kan ikke leve uten å spise de.... Men fra det til å si at enkeltemner er essensielle i den forstand at de må tilsettes fra flasker for å opprettholde livet blir helt feil.....Hadde de produksjon av Omega3-oljer for en million år siden?.....Nei, de drepte et dyr og spiste det og fortsatte å leve.....Det kan vi faktisk gjøre den dag i dag. Og om vi holder oss unna den maten som forgifter oss kan vi leve bekymringsløst om hvorvidt Omega6 er for høy eller Omega3 er for høy.....

Varer vel ikke lenge før vi før vi får chip-implantatet vårt nå så vi kan detaljstyres av myndighetene med hensyn til hvilke næringsemner vi må innta........

Tror ikke vi har samme oppfatning av essensiell jeg... at noe mat er uunngåelig og innta, er ikke det samme som at mye av denne maten MÅ vi innta, fordi den inneholder essensielle stoffer som kroppen er avhengig av OG som den ikke kan produsere selv. Dette IKKE i sammenheng med kosttilskudd som jeg ser du nå sier.
Dermed MÅ man spise protein som inneholder de essensielle aminosyrene og man MÅ spise de fettsyrene som er essensielle, ellers blir man syk og dør... litt sånn som luft og vann...
Jeg føler slett ikke som du at det at det finnes essensielle stoffer i en del mat gjør at jeg "dtetaljstyres av myndighetene"... jeg spiser disse fordi jeg VET at de er nødvendige for en god helse og for å unngå og bli alvorlig syk

Jeg liker godt og bli provosert til å tenke nytt, men provokasjon uten særlig basis i virkeligheten er bare bortkastet tid både for meg og for deg.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat