Sv: Ny på lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av veropiha, her.
Har vært og lest denne (flere ganger) . har en visjon om å spise mellom 30-50 karber pr dag til og begynne med for å se hvordan kroppen reagerer ( er plaget med lavt bloddtrykk) hvem av lavkarbo filosofiene passer jeg til da ? fant liksom ikke dette ut selv ...
Det går helt fint og starte med 30-50 kh pr dag, pass på at du spiser nok protein og fett. En tommelfingerregel er å få i seg ca like mange gram protein som kilo kroppsvekt (husk at 100 g biff har kun rundt 20 g protein i seg), og MINST like mye fett i gram som proteiner. Helst mer, spesielt de første par ukene da du må hjelpe kroppen litt i gang med fettforbrenningen ved og spise fett - siden dette er enklere forbrenne enn kroppsfett 
De første par ukene skal du tenke MYE mat! Jeg spiste meg nesten kvalm innimellom de første par ukene, men dette går seg til etterhvert. Har du reell overvekt vil kroppen begynne og forbrenne kroppsfett, slik at du kan redusere mengde til noe du er komfortabel med - dvs at du er METT men ikke stappmett og uvel etter hvert måltid 
|