Sv: Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?
Det er litt avhengig av hvilket inntak av kh du ligger på hver dag. Spiser du ketogent, anbefales ketolyse-tablettene fordi de er satt sammen for å avhjelpe vektreduksjon når man spiser ketogent, og for å evt hjelpe til med balansert vitamin og mineralinntak.
Magnesium kan du fint ta før sengetid istedet for på morgenen. Plages du ikke med benkramper eller er urolig når du legger deg, mener jeg at du ikke MÅ spise magnesium.
C-vitamintilskudd er vel omstridt om det virker eller ikke, du må nesten finne ut selv hva du opplever der. Husk at paprika inneholder mer c-vitamin enn appelsin Spis mye grønnsaker og du får i deg ganske bra med vitaminer og mineraler 
Spiser du lavkarbo, får du jo i deg godt med fett - så litt usikker på om du trenger tilskudd i form av selolje (som er ganske dyrt også?) Mange her inne sverger heller til udos choice og/eller cocosa istedet.
D-vitamin er jo greit uansett i disse høst-tider, men ofte er de anbefalte dosene så lave at de ikke gir noen reell effekt om du faktisk ligger lavt i d-vitamin. 2 ganger 10 minutter i solseng pr uke kan gi minst like god effekt faktisk 
Er du usikker på status, synes jeg du bør gå til legen og få en oversikt over vitamin- og mineralstatus, siden det kan hende det er andre ting du har for lite av også.
Ville kuttet sjokoladen. Den trigger blodsukkeret kraftig, og hører ikke hjemme i et ellers lavkarbokosthold...en sjokolade pr dag kan gjøre at du legger på deg om du ellers spiser fettrikt. Velg heller sukkerfrie varianter, eller avvenn deg sjokoladen. Tar en liten ukes tid - men hold ut og spis mye god lavkarbomat som erstatning!
Er ingen ekspert på vitaminer og mineraler, har fått god hjelp av lege til å balansere mine mangler som i stor grad skyldes langvarig sykdom 
|