Sv: Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?
Bare litt oppsummert:
Spiser du under 70g kh pr dag, kan du spise så "mye fett du vil" i utgangspunktet, ser jo du har lest Bedre uten Brød av Lutz 
Trener du mye, og har "bare" 10 kg ekstra du gjerne vil ha av, kan du ikke helt blande magert og lite kh for å nå målet ditt.
Med unntak av en tacodag i ny og ned (de små tacoskålene har ikke akkurat mange kh i hver enkelt altså...), tror jeg ikke du kommer deg opp i 70g kh hver dag - hvis du da ikke regner med sjokoladen...
Lite kh og lite fettinntak med sjokolade innimellom gjør at det kan være vanskelig for kroppen din og få tilgang til det kroppsfettet du gjerne vil bli kvitt fordi du forvirrer kroppen ved og spise søtt - økt blodsukker - økt insulinutskillelse (umulig da og hente kroppsfett), og ellers magert med lite fett. Kroppen din bruker fra 2-8 uker på å komme igang med og "forstå" dette med fettforbrenning, og det tror jeg ikke den rekker i ditt tilfelle fordi det ramler inn kh som gjør at du "begynner på nytt" ofte.
Hvis disse kiloene er viktig for deg, ville jeg kuttet sjokolade og potetgull. Øk kraftig på med grønnsaker til ihvertfall to måltid. Stek, gratiner, kok osv. Bruk gjerne stekesjyen etter biffstekingen med litt fløte i oppå, da smaker de bedre.
Du trener mye så jeg mener du vil tåle litt tacoskjell innimellom (RESTEN av tacomåltider er jo lavkarbo...) uten problem.
Beklager om dette ble en vridning av hva du egentlig lurte på, men jeg prøver og passe på når jeg kan at nybegynnere spiser så "riktig" som mulig siden det er svært mye informasjon og sette seg inn i og lett og spise "feil" 
Er man fornøyd med vekt og form, kan man jo spise egentlig litt som man vil bare man som du spør om passer på å få i seg viktige næringsstoffer, men skal man nå et eller annet mål må man ofte følge visse regler Ignorer dette om du bare var ute etter tilskudds-info, les og plukk det som kan være interessant og relevant for deg om du ønsker.
Håper uansett at du finner en kostholdssammensetning du kan leve med og føle deg frisk og full av energi på 
|