Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-11, 09:33   #10
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Den halve sjokoladeplaten henger jeg meg glatt opp i. De færreste klarer å kjøre med full gass og bremsen inne. Hadde det enda vært to ruter 87% sjokolade...
Jeg vet selv som sjokoladeelsker at jeg ikke går ned overhodet om jeg spiser så mye sjokolade og samtidig har høyt fettinntak. Holdt på sånn i flere år jeg. Jeg sier ikke at ikke lavkarbo virker av den grunn, da mener jeg lavkarbo uten å spare på fettet. Det kan ta tid å lære egen kropp å kjenne. Masse skummet melk og latte daglig - da bør man ikke skylde på LCHF eller hva man velger av retning uten å følge den. Jeg er også glad i latte, bare å lese journalen min hvordan jeg ikke har vært villig til å gi slipp på min latte. Nå har jeg gitt slipp på både latte og mengder med mørk sjokkis og magemålet minker, buksene passer bedre selv om vekta ikke flytter seg noe særlig, men vekta i seg selv er jo ikke noe mål. Jeg spiser fortsatt mye fett, men er bedre på å spise passe i stedet for masse uten at jeg dermed sagt går sulten.
Jeg har lest mange lavkarbobøker, men å lære å gjøre små justeringer underveis, å være villig til å gi slipp på klare partystoppere - sånne ting lærer jeg ved å lese om folks erfaringer her, både av overvektige og normalvektige. Dette forumet er en gedigen ressurs. Tror ikke det er samlet så mye erfaringsgrunnlag mange andre steder (nå tenker jeg norske forhold) på dette temaet - livsstil - kosthold - vektap med lavkarbo som utgangspunkt.

Helt enig med deg - for meg har forumet vært alfa og omega når det gjelder kostholdsendring!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat