Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-11, 16:15   #39
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forstår ingenting

Opprinnelig lagt inn av Aud Jorun, her.

Det høyrtes mykje ut. Kroppen merkar med ein gong at der er endring.
Tenk berre når ein begynner med lavkarbo, da tek ein av mest dei 3 til 4 første dagane.
Og et eg meir karbo enn eg bør ein dag, viser det på vekta dagen etter.

Eg ville prøvd ei veke, får du ikkje resultat da, må det vere andre ting som spelar inn.

Hvor har du dette fra? Du kan ikke sammenligne det å kutte ut meieriprodukter og det å spise for mye karbohydrater en dag. Karbohydrater binder vann i kroppen. Ca 3-4 gram pr gram. Det merker du gjerne kjapt, ettersom kroppen kan lagre vann temmelig fort. Grunnen til at mange ikke går ned med meieriprodukter er mange og komplekse. Noen får rett og slett et alt for stort energioverskud av meieirprodukter, ettersom de har høy energitetthet (i hvert fall de hele produktene), noen tåler ikke laktosen særlig godt, og kroppen setter seg i forsvar, det samme med kaseinintoleranse/allergi, som er utrolig vanlig, men kanskje ikke så kjent. Det kan gi en rekke plager, alt fra enkle mageproblemer til betennelser og lekk tarm osv, og det kan ta tid før det vises i tydelige symptomer. Det tar da følgelig en del tid før kroppen får reparert seg om den har fått skader og betennelser. Betennelser i seg selv kan føre til stresstilstander i kroppen etc, og da vil ikke kroppen nødvendigvis prioritere å forbrenne fett.
Så jeg synes påstanden din beklageligvis er litt tynn.
Fortrinnsvis skal man gi en større endring i kostholdet minst tre uker for å se om det utgjør en forskjell både for vekt og allmenform.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat