Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forstår ingenting

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-11, 10:12   #26
Aud Jorun
Juniormedlem
 
Aud Jorun sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 65
Innlegg: 22
Aud Jorun er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Forstår ingenting

Eg leste her inne i ein tråd eg ikkje finn igjen, om ein lege fra Bergen som dreiv og testa ut dette. Han kutta melkeprodukt og gjekk ned i vekt igjen.
Kansje noken veit kvar den tråden er og kan linke til den

__________________


Aud Jorun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 12:07   #27
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Forstår ingenting

Opprinnelig lagt inn av Aud Jorun, her.

Eg leste her inne i ein tråd eg ikkje finn igjen, om ein lege fra Bergen som dreiv og testa ut dette. Han kutta melkeprodukt og gjekk ned i vekt igjen.
Kansje noken veit kvar den tråden er og kan linke til den

Sannsynligvis Espen Rostrup eller Thomas Geisner


Sist redigert av Nerthus : 11-10-11 kl 12:32.
Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 12:13   #28
Aud Jorun
Juniormedlem
 
Aud Jorun sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 65
Innlegg: 22
Aud Jorun er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Forstår ingenting

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Sannsynligvis Espen Rostrup eller Thomas Geisner

Det var Thomas Geisner takk for den.
Den andre linken fekk eg ikkje opna.

__________________


Aud Jorun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 12:21   #29
Aud Jorun
Juniormedlem
 
Aud Jorun sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 65
Innlegg: 22
Aud Jorun er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Forstår ingenting

Og da fann eg tråden eg leita etter....
http://forum.lavkarbo.no/showthread....Thomas+Geisner

__________________


Aud Jorun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 12:32   #30
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Forstår ingenting

Opprinnelig lagt inn av Aud Jorun, her.

Det var Thomas Geisner takk for den.
Den andre linken fekk eg ikkje opna.

Det skyldes et ekstra punktum jeg har lagt inn i url-en, kun for å utfordre og irritere Fikser nå!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 09:21   #31
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Forstår ingenting

Nå er jeg så sint og lei meg. To og en halv uke uten noe nedgang. I går kuttet jeg helt ut meieriprodukter, men vekta har ikke rikket seg til i dag. Når kan jeg forvente å gå ned hvis det er meieriprodukter som er partystopper? For hvis det ikke skjer noe på noen dager, må jeg vel heller teste ut om det er noe annet som ødelegger? Dette gikk så fint i fjor, skjønner ingenting og mistet helt motivasjonen.

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 09:25   #32
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Forstår ingenting

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Nå er jeg så sint og lei meg. To og en halv uke uten noe nedgang. I går kuttet jeg helt ut meieriprodukter, men vekta har ikke rikket seg til i dag. Når kan jeg forvente å gå ned hvis det er meieriprodukter som er partystopper? For hvis det ikke skjer noe på noen dager, må jeg vel heller teste ut om det er noe annet som ødelegger? Dette gikk så fint i fjor, skjønner ingenting og mistet helt motivasjonen.

Det er litt vel forventningsfullt og tro at om man gjøre endringer en dag så vil det gi resultater dagen derpå. Gi det en uke eller to ihvertfall.
Imens kan det være greit for deg og jobbe litt med motivasjonen for å spise lavkarbo, er det kun vekt? Har du brukt målebånd? Veier du deg for ofte?
Hva er alternativet - endre kosthold igjen?

Hvis du har lest litt om lavkarbo her inne, vet du at det er vanlig med platåer. Det er ikke anbefalt og gjøre endringer før man MINST har stått stille en måned. Kroppen jobber med og tilpasse seg allerede vektnedgang, og du må spille på lag MED kroppen....

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 09:27   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Forstår ingenting

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Nå er jeg så sint og lei meg. To og en halv uke uten noe nedgang. I går kuttet jeg helt ut meieriprodukter, men vekta har ikke rikket seg til i dag. Når kan jeg forvente å gå ned hvis det er meieriprodukter som er partystopper? For hvis det ikke skjer noe på noen dager, må jeg vel heller teste ut om det er noe annet som ødelegger? Dette gikk så fint i fjor, skjønner ingenting og mistet helt motivasjonen.

Du merker det IKKE over natten! Tre til fire uker kan det ta før kroppen oppfatter endringen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 10:29   #34
Aud Jorun
Juniormedlem
 
Aud Jorun sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 65
Innlegg: 22
Aud Jorun er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Forstår ingenting

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du merker det IKKE over natten! Tre til fire uker kan det ta før kroppen oppfatter endringen.

Det høyrtes mykje ut. Kroppen merkar med ein gong at der er endring.
Tenk berre når ein begynner med lavkarbo, da tek ein av mest dei 3 til 4 første dagane.
Og et eg meir karbo enn eg bør ein dag, viser det på vekta dagen etter.

Eg ville prøvd ei veke, får du ikkje resultat da, må det vere andre ting som spelar inn.

__________________


Aud Jorun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 13:40   #35
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Forstår ingenting

Jeg vet en del om lavkarbo og føler ikke jeg er irritert uten grunn når dette ar funket så bra før. Har gått på dette i et halvt år tidligere og lest og lest, og ja, jeg gjør det bare for vekten. Fikk ingen andre positive resultater enn vektnedgang sist. Sist jeg gikk på ketolyse skjedde det endringer over natten bare ved økt vann- og grønnsaksinntak, så det var derfor jeg spurte. Jeg tror ikke kroppen min trenger tre uker på å finne ut om det tåler noe eller ikke. Hvis jeg står rolig i tre uker til, så er det noe annet enn meieriprodukter som er partystopper for meg tror jeg.
Jeg får bare vente og se, men i og med dette blir fjerde uken på ketolyae, så syns jeg det var veldig tidlig å stoppe helt opp når jeg sist bare raste ned og spist akkurat det samme som nå.

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 13:45   #36
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Forstår ingenting

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Jeg får bare vente og se, men i og med dette blir fjerde uken på ketolyae, så syns jeg det var veldig tidlig å stoppe helt opp når jeg sist bare raste ned og spist akkurat det samme som nå.

Der har du svaret ditt.

1) Du har gått på ketolyse før
2) Du har ingen optimal vekt for ketolyse
3) Du stresser

Løsning: Finn deg en annen diett.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 13:47   #37
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Forstår ingenting

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Jeg vet en del om lavkarbo og føler ikke jeg er irritert uten grunn når dette ar funket så bra før. Har gått på dette i et halvt år tidligere og lest og lest, og ja, jeg gjør det bare for vekten. Fikk ingen andre positive resultater enn vektnedgang sist. Sist jeg gikk på ketolyse skjedde det endringer over natten bare ved økt vann- og grønnsaksinntak, så det var derfor jeg spurte. Jeg tror ikke kroppen min trenger tre uker på å finne ut om det tåler noe eller ikke. Hvis jeg står rolig i tre uker til, så er det noe annet enn meieriprodukter som er partystopper for meg tror jeg.
Jeg får bare vente og se, men i og med dette blir fjerde uken på ketolyae, så syns jeg det var veldig tidlig å stoppe helt opp når jeg sist bare raste ned og spist akkurat det samme som nå.


Det er en kjent sak at man ikke oppnår like raske resultater om man har spist lavkarbo tidligere. Jeg vet ikke hvordan du har spist i mellomtiden før du begynte igjen.
Du ser ut til å stresse veldig med dette allerede etter 4 uker - jo mer du stresser - jo mindre vekttap får du, siden stress er en av de mest "effektive" partystopperene der ute.
Skal du bare ned i vekt og så gå tilbake til et annet kosthold, eller har du tenkt og spise lavkarboish etterpå også?

Gikk du ned mye sist gang du gikk på lavkarbo - og spiser akkurat det samme nå som du gjorde da, kan det hende at du spiser mer energi enn kroppen din trenger. Stort vekttap gjør at man trenger mindre mat rett og slett...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 15:10   #38
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Forstår ingenting

Opprinnelig lagt inn av Aud Jorun, her.

Det høyrtes mykje ut. Kroppen merkar med ein gong at der er endring.
Tenk berre når ein begynner med lavkarbo, da tek ein av mest dei 3 til 4 første dagane.
Og et eg meir karbo enn eg bør ein dag, viser det på vekta dagen etter.

Eg ville prøvd ei veke, får du ikkje resultat da, må det vere andre ting som spelar inn.

Dette er vel ganske individuelt? Om du går ned mye de første dagene, er det langt i fra alle som gjør dette. Mange må ofte gi det litt tid for å se effekten.
Hos meg har platåer ofte vart i månedsvis faktisk. Hadde jeg tenkt som deg hadde jeg jo blitt sprø av stress.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 16:15   #39
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forstår ingenting

Opprinnelig lagt inn av Aud Jorun, her.

Det høyrtes mykje ut. Kroppen merkar med ein gong at der er endring.
Tenk berre når ein begynner med lavkarbo, da tek ein av mest dei 3 til 4 første dagane.
Og et eg meir karbo enn eg bør ein dag, viser det på vekta dagen etter.

Eg ville prøvd ei veke, får du ikkje resultat da, må det vere andre ting som spelar inn.

Hvor har du dette fra? Du kan ikke sammenligne det å kutte ut meieriprodukter og det å spise for mye karbohydrater en dag. Karbohydrater binder vann i kroppen. Ca 3-4 gram pr gram. Det merker du gjerne kjapt, ettersom kroppen kan lagre vann temmelig fort. Grunnen til at mange ikke går ned med meieriprodukter er mange og komplekse. Noen får rett og slett et alt for stort energioverskud av meieirprodukter, ettersom de har høy energitetthet (i hvert fall de hele produktene), noen tåler ikke laktosen særlig godt, og kroppen setter seg i forsvar, det samme med kaseinintoleranse/allergi, som er utrolig vanlig, men kanskje ikke så kjent. Det kan gi en rekke plager, alt fra enkle mageproblemer til betennelser og lekk tarm osv, og det kan ta tid før det vises i tydelige symptomer. Det tar da følgelig en del tid før kroppen får reparert seg om den har fått skader og betennelser. Betennelser i seg selv kan føre til stresstilstander i kroppen etc, og da vil ikke kroppen nødvendigvis prioritere å forbrenne fett.
Så jeg synes påstanden din beklageligvis er litt tynn.
Fortrinnsvis skal man gi en større endring i kostholdet minst tre uker for å se om det utgjør en forskjell både for vekt og allmenform.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 16:47   #40
k.tuva
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: bergen
Innlegg: 2
k.tuva er på en erverdig vei

Sv: Forstår ingenting

Ikke se på vekten. Bare følg kuren, å vit at du gjør det riktig. Stress over vekten, gjør ingenting bedre!

k.tuva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 17:19   #41
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forstår ingenting

Ja, stress kan føre til fettlagring. Sove nok, yoga/ meditasjon er trolig viktigere enn å trene for å oppnå vektnedgang.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 21:20   #42
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Forstår ingenting

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Der har du svaret ditt.

1) Du har gått på ketolyse før
2) Du har ingen optimal vekt for ketolyse
3) Du stresser

Løsning: Finn deg en annen diett.

Hvordan kan du si at jeg ikke har optimal vekt for ketolyse? Jeg veier mer enn nok for denne kuren
Men nå kuttet jeg ut atkins barer og sukrin i mat, så nå raste det ned igjen....

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det er en kjent sak at man ikke oppnår like raske resultater om man har spist lavkarbo tidligere. Jeg vet ikke hvordan du har spist i mellomtiden før du begynte igjen.
Du ser ut til å stresse veldig med dette allerede etter 4 uker - jo mer du stresser - jo mindre vekttap får du, siden stress er en av de mest "effektive" partystopperene der ute.
Skal du bare ned i vekt og så gå tilbake til et annet kosthold, eller har du tenkt og spise lavkarboish etterpå også?

Gikk du ned mye sist gang du gikk på lavkarbo - og spiser akkurat det samme nå som du gjorde da, kan det hende at du spiser mer energi enn kroppen din trenger. Stort vekttap gjør at man trenger mindre mat rett og slett...

Jeg visste ikke at det hadde noe å si at man hadde gått på ktolyse før. Men nå har det i hvert fall ordnet seg her i gården og får håpe det holder seg. Kuttet ut all søtning, så får se...
Jeg skal ikke tilbake til vanlig etterpå, da er jeg jo rett tilbake til start. Skal leve lavkarbo etter jeg har oppnådd det resultatet jeg vil, men ikke så strengt som nå

Opprinnelig lagt inn av k.tuva, her.

Ikke se på vekten. Bare følg kuren, å vit at du gjør det riktig. Stress over vekten, gjør ingenting bedre!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ja, stress kan føre til fettlagring. Sove nok, yoga/ meditasjon er trolig viktigere enn å trene for å oppnå vektnedgang.

Jeg vet at dette stresset ikke er bra, men klarer liksom ikke la være
Jeg får lite søvn med en baby i hus og full jobb, men nå er jeg som sagt i gang igjen, så håper det holder.

Takk for svar, alle sammen

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ja, nå forstår jeg ... grotingeling Livets lyse side 9 23-06-10 13:35
Forstår ikke noe! Teaser Ketolysekuren 22 13-08-08 08:46
No forstår e ikkeno nettie Ketolysekuren 2 03-09-07 19:11
Forstår jeg det riktig Bee Ketolysekuren 2 18-05-07 21:45
HÆH??? Nå forstår jeg INGENTING!!! Carbokiller Lavkarbo generelt 5 18-08-04 00:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no