Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-11, 10:43   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Manglende vekttap. Hva gjør hun galt?

Opprinnelig lagt inn av Kabonadekongen, her.

Hun har gått ned vesentlig i samlet inntak siste uke. Men har ikke tall på det totale inntaket. Jeg vil anta 1500-2000. Ikke mer.

Jeg estimerer 20-30 gram KH pr dag. Da er sukkeralkoholer trukket fra. Kan sukkeralkoholer bli tatt opp som KH av enkelte,eller er det safe? Det verste med tanke på KH er en kjøttpølse i ny og ne. Den har vel 6-7g KH. Første uken spiste hun mer pølser og karbonader. Da var inntaket gjerne nærmere 50 g/dag.
Uansett har hun alltid spist veldig mye pasta,brød osv. Dette inntaket er jo kuttet helt. Sjokolade og potetgull har også stått på menyen relativt hyppig. Derfor er det uforståelig at det ikke funker.

Sukkeralkoholer kan ikke bli "tatt opp" på samme måte som karbohydrater, men for noen kan det faktisk gi blodsukkerstigning og med det utskillelse av insulin.

Jeg ville seriøst strippet kostholdet for ALT søtt, erstatninger, alkohol osv. Dette kan være nødvendig fordi kona di er så nær normalvekt - og det er ikke sikkert kona di og KROPPEN til kona di er enig om hva som er optimal vekt Dermed må man "presse" vekten ned ved og spise kun ren mat, og mindre mat. Hvor tung/høy er kona di? 1500 - 2000 kalorier kan fort bli for mye siden hun i tillegg er lite aktiv. Lavkarbo er vektregulerende - ikke en slankekur der man går ned i vekt uansett situasjon i utgangspunktet Er man undervektig går man ofte OPP på et lavkarbokosthold som overvektige går NED på.

Ta med igjen at hun har drukket alkohol en gang i uken - en boks kan være mer enn nok til å utsette fettforbrenningen.
I starten av et lavkarbokosthold bør man ikke spise søtningsstoff, erstatninger eller drikke alkohol i det hele tatt. I din kones situasjon, som er at hun er normalvektig, krever det enda striktere regler for å lykkes. Ikke glem målebåndet

Agurk, paprika og tomat er for meg garnish. Broccoli, blomkål, asparges, sopp, rosenkål derimot - det spiser jeg store mengder av, kokt eller ovnsbakt.

Husk nok vann!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat