Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-11, 10:00   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lille Månes høstkonferanse i Oslo

Finn noen som har spist seg friske... eller ha et innlegg om lavkarbo og helse. Jeg har spist meg symptomfri fra chrons, min far har spist seg så godt som medisinfri fra diabetes2 og høyt blodtrykk, mange her inne har spist seg friske fra mageproblemer, pcos, muskel- og leddsmerter osv osv.

Det er viktig at det kommer fram at lavkarbo ikke er en slankekur, men en helsekur, vektnedgang kommer ofte som en bonus

Det er på tide og få vekk inntrykket "alle" som ikke kjenner lavkarbo har om at dette kun handler om slanking og kortvarig kur, men at man faktisk kan redusere statens utgifter når det gjelder helse og uføretrygd.
Slike argumenter pleier ofte og hjelpe på med og anerkjenne lavkarbo som et kosthold for mange

Målet er jo ikke at hele verden skal spise lavkarbo, selv om de fleste av oss mener alle har godt av et lavkarbokosthold av en eller annen variant. Målet etter min mening må være og få forståelse for at mange blir friske og slanke av lavkarbo, etter at de har forsøkt statens anbefalinger i mange år og bare spist seg mer syke... Det burde vært med en disclaimer på statens anbefalinger: Gjelder kun noenlunde normalvektige, friske mennesker. Mennesker med disse sykdommene (lang liste feks dia2) vil ha større effekt av et karbohydratredusert kosthold...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat