Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-11, 11:06   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det for mye nå?

Det er vel noe som heter "all PR er god PR"? Selv om man med det massive fokuset på lavkarbokosthold i media produserer kunnskapsløse, erfaringsløse og aggressive motstandere mot lavkarbo, trigger man samtidig mange mennesker til å tenke nytt og søke opp mer faktabasert kunnskap om lavkarbo. (Jeg blir alltid trigget til å søke informasjon om noe så mange er så utrolig aggressivt IMOT hehe)

Nei, jeg synes ikke det er for mye. Jeg synes debatten har utviklet seg kraftig det siste året fra at det er "farlig" - til at det nå ikke er bærekraftig og spise lavkarbo - noe jeg synes er helt greit. Motparten mangler saklige argumenter og tyr til den enkelte lavkarbospisers "ansvar for verdens befolkning"

Dessuten har vi nå i dag et STORT antall gode blogger om lavkarbokosthold. Espen Rostrup og Thomas Geisners faglige bidrag med bakgrunn i hjertemedisin anser jeg som uvurderlig i kampen for å få ut så korrekt kunnskap om lavkarbo som mulig. Dette har jo skjedd bare det siste halvåret/året! Kenn, Pål Jåbekk, Vegard Lysne, Hexeberg, Dag Viljen osv osv osv - det finnes nå et stort antall mennesker jeg anser som "fagpersoner" med hver sin bakgrunn som snakker saklig og faktabasert om lavkarbo fra hvert sitt ståsted. Helt fantastisk!

For to år siden da jeg startet min lavkarbokarriere, var det stort sett lavkarbo.no og bøker fra skaldeman, Torkild Andersen, Atkins og Fedon som var der jeg hentet informasjon (joda, det fantes nok andre der også, men de var ikke så lette og finne for en uerfaren lowcarber). Noen fine blogger på nett med mange oppskrifter.

Dette går nok veien, fortsett med den jobben dere gjør i Lille Måne med og spre faktabasert kunnskap så går nok dette veien. Det er begrenset hvor lenge statens ernæringsråd kan sende Drevon inn i debatter før de begynner og se at dette går litt gærne veien, og må begynne sakte men sikkert og gjøre justeringer på sine anbefalinger, eller ihvertfall i større grad presisere disse.
Det er begrenset hvor lenge man kan se ut som "komiske ali" - også for de som i staten har ansvaret for ernæringsrådene som gis. Sitter Drevon i statens ernæringsråd? Hvorfor er de ikke mer aktive med i debatten selv?

Når det gjelder debatten synes jeg lavkarbofolka var kjempeflinke! De var rolige og saklige, lot seg ikke hisse opp - med unntak av Fedon som endelig eksploderte mot Drevons arrogante atferd hehe - og Kenn som også fikk sagt hva han mente om Drevons arroganse.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat