Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-11, 18:51   #6
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan "fete opp" en salatbolle?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Hm... synes jeg trenger mer "kjøtt" enn en halv rekeboks jeg da... 300g er jo delt på 2 voksne og mannen er ingen småspiser for å si det sånn
Er noe med at det er så "lett" mat... nesten ikke fett i reker og mye mindre mettende enn fx biffstrimler.

Dressing er ikke noe jeg kan gitt... Går oftest i ferdiglaget, eller rett og slett rømme med krydder i her. Har aldri laget dressing selv... Egentlig liker jeg ikke å lasse på med det heller - bruker det mer som krydder...
...saus til kjøtt og fisk derimot kan jeg godt spise med skje

Dressingoppskrifter?

Hm - må du ha det mer detaljert enn jeg skrev? Bland halvt om halvt med majones og creme fraiche. Prøv deg fram med feks 30 gram av hver og se an mengden. Et par hvitløksfedd. En klype salt. Et par dråper sitronsaft. Et par sprut flytende natreen, eller annen søtning du har i hus. Du kan jo blande inn gressløk, purreløk, osv om du vil.

Hele poenget er å smake til underveis

Vil du ha noe som er mer "thousand island" preget, ha i en ss ketchup uten sukker. (da trenger du ikke hvitløk i)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat