Sv: Planlagt sprekk
Jeg er helt enig med alle her. Det er hjernen din som prøver og lure deg til å innta sukker, fordi den i startukene ikke helt får dekket sitt behov for energi før fettforbrenningen er ordentlig i gang.
Så - er det da hjernen din eller du som bestemmer hva du skal spise??
For noen tar det noen uker, for andre flere måneder. Hjernen din har vært vant med å innta sukker, og spesielt sjokolade som trigger lyst og "fornøyd" senteret i hjernen.
Det tar litt tid for å få ned dette behovet, men det vil etterhvert normalisere seg. Du har et fælt tilfelle av sukker-abstinenser... men det går over!
Tenk gjennom motivasjonen din for kostholdsendring og alle de gode tingene som vil skje som følge av det. Hold ut - vi har ALLE vært der!
Mye god mat, og ikke minst fett er en av de beste måtene og roe ned suget på. Hold deg opptatt med andre ting, og spis mat hver gang du fyser.
Du kan helt sikkert prøve deg på sukkerfrie varianter, men min erfaring er at det opprettholder suget... jeg sliter seriøst fremdeles med søtsug - og selv om jeg "bare" spiser "lovlig" - har jeg nå planer om en "grusom" avvenning de nærmeste to ukene. Gruer meg - OG gleder meg!
|