Sv: diett.no
Opprinnelig lagt inn av mm91, her.
Hei, har nettopp funne ut av diett.no, og det er heilt genialt!
Men eg lurer litt på ka som er bra, etter å ha lagra det eg har spist fekk eg dette:
Energi:1342
Goal:2102
Fett:114
Karbohydrat:26.54
Protein:50.88
Det stod ikkje kor mykje prosent fett eg hadde fått i meg? noken som veit ka ein burde ligge på om dagen, er 114 greit?
Når ein går på ketosedietten kor mange karbohydrat kan man ha, 26 er vel for mykje?
Og det som står som goal, er det antall kcal eg burde få i meg?
Har du vært innom arnakristins nybegynnertråd som du finner link til i signaturen min?
Der får du svar på mange av spørsmålene dine.
Men jeg kan jo ta noe her også:
Det heter KETOLYSE-dietten. Den er en av flere ketogene dietter, dvs at kroppen er i ketose, og det betyr egentlig bare at den bruker fett som energi.
På ketolyse skal man ligge rundt 15 g kh for kvinner, og rundt 20 for menn. MEN grensen for å være i ketose kan være høyere. Jeg anbefaler at du kjøper boka som heter slank med ketolyse (såvidt jeg husker), siden det er lettere og gjøre dette riktig om du har en bok med regler du må følge.
Det står hvor mye det er prosentmessig også, sjekk til høyre for måltidene dine, der er det tre faner som heter ADI - k-diag og etikett. Disse gir forskjellig informasjon om matinntaket ditt.
|